Keresés ebben a blogban

2020. április 22., szerda

Létay Vera meghalt

Írta: BikassyGergely


Szörnyű mondat, szörnyű valóság.

Évtizedek óta ismertem, ő hívott a Filmvilághoz, és én a Filmvilágba írtam a legtöbbször. Írásaim nagy részét tehát neki köszönhetem, legalábbis a lehetőséget. Létay Vera fiatal kora óta (a Filmgyárban volt dramaturg, akkor még nem ismertem), fiatal kora óta "jelenség" volt, a szó legérdekesebb értelmében. A Filmvilágot kívül-belül teljesen megújította. Legkorábbi egyetemista éveimtől olvastam benne a cikkeit, úgy emlékszem, gyakran írt francia és olasz filmekről.

Főszerkesztőként sajnos jóval kevesebbet írt. Ezt nemcsak a szerkesztőség tagjai, de az olvasók sokasága is sajnálta. Évente két nagy európai fesztivál meghívottjaként azonban ezekről a szemlékről nagy terjedelmű, és nagyon emlékezetes írásokat publikált. Nagy és példaadó beszámolók - életről és filmről. Mégis, akkortól, az új Filmvilág megalapításától igazán a szerkesztés művészetét sokkal többre tartotta önmaga számára, mint az írást. Szerkesztés? Ebben csak bámulni tudtam, lévén, hogy magamnak a szerkesztéshez alig volt tehetségem. Észrevette, látta, és megengedte, hogy inkább csak írjak.

Majd egyszer róla is kellene írni, nem biztos, hogy nekem. Most búcsúzom.

Létay Vera (1935-2020)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése