Keresés ebben a blogban

2020. április 10., péntek

Kattintgatunk? King-Kong

Írta: BikassyGergely


Kattintgatunk a 120 tévécsatorna között találomra válogatva. Már nem nézem a politikai műsorokat. már nem nézem az olasz, francia, spanyol, német híradásokat: a vész különböző állomásai... Már nem nézem a tavalyi-idei nagy meccsek huszadik ismétlését, egyszer is elég volt. Már nem nézem az amúgy is ritka igazán értékes filmeket, ehhez elmélyedés kéne. Az nincs.

Kattintgatok. Nézem a soha nem nézett közönségfilmeket, milyen is az? Belekaptam Grace Kelly életébe, mert Alfred Hitchcock figurája jelent meg egy jelenetben, és azt nem lehet elrontani. A filmet viszont igen: unalmas és ostoba. Ami külön fájó: Nicole Kidman is halovány, sőt elég rossz. Hát ezt hogy csinálták?...  Kattintok: nocsak: Houdini csodálatos élete és trükkjei. Adrian Brody adja a szabadulóbűvészt. Csak az utolsó húsz percet látom, ez nem is rossz. Megnézném az egészet.


Kattintok: itt megint Adrian Brody bukkan elém szabálytalan arcával. Ez itt a King-Kong, az 1995-ös verzió. Egészen elfelejtettem, a milliárdos bevételű csúcs-Hollywood sohasem vonzott. Ehhez képest szépen leköt a film eleje, amíg Naomi Watts a kalandorhajóra száll. 

Mintha Naomi Watts itt még alig ismert színésznő volna, és nem világsztár. Még előtte van a Mulholland Drive, és a Kör - ezeket kiváló daraboknak tartom, sőt mesterműveknek. Kidman mellett, ha jól tudom, ő a másik ausztrál származású hollywoodi sztárszínésznő. Pedig Angliában született, sőt wales-i iskolában wales-i nyelvet tanult kisgyerekként. Szülei elváltak, apja korán meghalt.  Ausztrál nagymama révén Sydney-be költöztek. Ez így nem érdektelen. És, mint tudjuk, az 1995-ös King-Kong-ot Peter Jackson rendezte, egy "echte ausztrál". Ezzel lett Hollywood vezető rendezője, későbbi más tömeg világsikerek mestere. (Bevallom, azokat, főleg a nem nekem való, nem is nekem készült  legnagyobb világsikerét, kaland-kiskamaszok bálványozott fantasy-moziját, nagyon untam. Nagyon bosszantott, hát így jártam.)

Az új (mára már ez is régi) King-Kong azonban tetszett. Főleg az első harmada-fele, a harsogó szigetkalandokig... Az ős-King-Kong, az 1933-as klasszikus mozi nagy rajongója voltam és maradtam. Készült a hetvenes években is egy remake, jogosan bukott meg. Ez a még újabb azonban megérdemelt nagy siker. Brody is jó, nem nehéz szerepében, és Naomi Watts még jobb, nagyon nehéz szerepében, a skatulyás séma (és nem a trükkfelvételek miatt nehéz).

Új nehéz, nyomasztó nap, még nyomasztóbb esti hírek. Nincs más hátra: tovább kattintgatok...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése